Jak snížit hladinu cholesterolu přirozenou cestou

Zveřejněno 28.05.17 | Kategorie Články | Žádný komentář

Statistiky hovoří neúprosně. Dva ze tří lidí ve věku nad 40 let trápí zvýšená hladina cholesterolu. Zdaleka se přitom nejedná pouze o problém dospělé populace – vyskytuje se i u mladých lidí, výjimkou nejsou ani děti.

Jak snížit zdraví ohrožující hodnoty cholesterolu v krvi na přijatelnou hranici? Jde to i bez pilulek.

O cholesterolu slyšíme především v negativní rovině, neboť je spojován s nebezpečím vzniku kardiovaskulárních chorob. Málokdo si tak uvědomuje, že určité množství této látky tukové povahy, která tvoří nedílnou součást každé buňky v těle, je nezbytné pro zajištění základních životních funkcí a celkové prospívání organismu. Problém nastává v případě, kdy její hladina překročí normu a vystoupá k vyšším hodnotám, jež už představují závažný rizikový faktor pro rozvoj nemoci srdce a cév.

Co je cholesterol a v čem je škodlivý?

Cholesterol tvoří přirozenou součást buněk. Lidský organismus ho v určitém množství potřebuje pro tvorbu hormonů a vitaminu D. Pomáhá tělu zpracovávat tuky a je také důležitý pro tvorbu buněčných membrán. Rozlišujeme mezi takzvaným dobrým a špatným cholesterolem. Zatímco ten dobrý má funkci ochrannou, a čím je jeho hladina vyšší, tím lépe, špatný vede k zužování tepen a způsobuje, že krev nemůže dobře proudit. Co se týče příznaků, neprojevuje se navenek žádnými symptomy ani nebolí. Jeho koncentraci v krvi mohou spolehlivě odhalit až krevní testy. Absolvovat krevní rozbor na zjištění cholesterolových hodnot by měl každý člověk starší čtyřiceti let, zvláště pak ti, u nichž se v rodině vyskytují srdeční onemocnění. Na vině je zčásti genetická zátěž, zčásti bývají problémy se zastoupením této látky v těle zapříčiněné špatnými stravovacími návyky a celkovou životosprávou.

Plán pro snížení hladiny cholesterolu

I když máte od lékaře předepsané léky, nejvhodnější je kombinace léčby s dalšími podpůrnými opatřeními. Vhodným doplňkem klasické léčby jsou potravinové doplňky na přírodní bázi. Účinnost některých čistě přírodních přípravků byla dokonce ověřena klinickými studiemi. Při souběžném užívání příznivě působí na snižování hladiny cholesterolu detoxikační doplňky stravy Joalis LiverDren a Joalis Achol. Jedná se o komplexy s obsahem rostlinných výluhů, jež mohou efekt léčby zvýraznit a přispět k poklesu zjištěných hodnot.

Základem plánu pro snížení cholesterolových hodnot je úprava jídelníčku, a to dlouhodobá. Vyhýbejte se cukrovinkám, bílému pečivu, rychlému občerstvení, přílišné spotřebě másla, uzeninám a jiným nevhodným technologickým úpravám pokrmům, jako je smažení a fritování. Tuky živočišného původu obsahují velký podíl nasycených kyselin, jež cholesterol v krvi zvyšují. Tučné hovězí a vepřové maso nahraďte rybami, jezte nízkotučné mléčné výrobky a zaměřte se na konzumaci potravin rostlinného původu, např. margaríny, semínka, ořechy. Vybírejte si celozrnné výrobky, a to nejen pečivo, ale také celozrnné těstoviny či neloupanou rýži, cereálie a luštěniny. Jak luštěniny, tak ovoce, zelenina jsou významným zdrojem vlákniny. Navíc v sobě mají vitaminy, minerály a další prospěšné látky. Denně bychom jich měli přijmout okolo 500 g, ideálně v syrovém stavu.

Také pravidelný pohyb má tu moc snížit špatný cholesterol a naopak zvýšit ten prospěšný, proto neváhejte a pohybovým aktivitám se věnujte na pravidelné bázi. Doporučit můžeme hlavně běh, plavání, vhodné jsou procházky na čerstvém vzduchu. Pokud kouříte, dejte cigaretám vale, neboť právě kouření snižuje hladinu dobrého cholesterolu. Trpíte-li nadváhou, pokuste se za pomoci odborníků vaši váhu snížit. Existuje totiž vztah mezi příjmem kalorií a hodnotami cholesterolu. Kromě toho snížíte riziko dalších závažných civilizačních chorob, např. vysokého krevního tlaku či cukrovky.

No comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>