Realizace projektu „Nezapomínejme na preventivní prohlídky aneb zdraví naproti“
V roce 2013 se Centrum prevence účastnilo programu „Národní akční plány a koncepce“ Ministerstva zdravotnictví, ve kterém dostalo dotaci na realizaci předmětu projektu, čímž byla výroba a distribuce informativní brožurky „Nezapomínejme na preventivní prohlídky aneb zdraví naproti“.
Informativní brožura:
V říjnu 2013 byla vydána informativní příručka – brožura – s názvem „Nezapomínejme na preventivní prohlídky aneb zdraví naproti“. Tato byla souhrnem informací čerpaných z platné Vyhlášky o preventivních prohlídkách z roku 2012. Její podoba je vizuálně velmi líbivá a lákává, byly zvoleny úměrně dlouhé a srozumitelné texty, které jsou prokládány zajímavými a tematickými obrázky, aby v celistvosti brožurka působila příjemným a lehce čitelným dojmem.
Při tvorbě brožurky bylo myšleno i na praktickou stránku věci, čili brožurka byla zvolena jako tzv. „skládačka“ ve velikost A6, tedy záměrem a účelem bylo vytvořit skladného a praktického rádce pro občany v oblasti preventivních programů ze zákonného zdravotního pojištění, ať již pro seniory či rodiče dětských pacientů či děti samotné. Brožurka je i nadále v elektronické podobě ke stažení na webu www.mzcr.cz a na hlavní stránce webu Centra prevence.
Projekt „Nezapomínejme na preventivní prohlídky aneb zdraví naproti byl jednorázový projekt“, který byl, včetně příprav a nutné související administrativy, realizován v měsících srpen 2013 – prosinec 2013, a to s cílem osvěty informovanosti o preventivních prohlídkách u praktických lékařů, zubařů, pediatrů a gynekologů.
Celkem bylo vytištěno a distribuováno 2 150 480 ks informativních brožur, a to celkem na 36 628 distribučních míst – do vybraných čekáren ordinací praktických lékařů, zubařů, pediatrů, gynekologů, dále na všechny základní školy po České republice (II. stupeň ZŠ do Výuky ke zdraví), do všech lékáren na území České republiky a na krajské úřady v Česku.
Distribuce probíhala ve dnech od 8. 10. – 11. 10. 2013, přesně dle časového harmonogramu. Následně po distribuci proběhla v týdnu od 11.10. – 15.10. 2013, dle harmonogramu, namátková kontrola, která zjišťovala, zda byly brožury doručeny dle stanoveného distribučního plánu.
Spolu s brožurkami se vytisklo a distribuovalo celkem 36 628 průvodních dopisů. Tyto se vkládaly do jednoho balení brožur na jedno distribuční místo dle rozdělení distribuce.
Projekt byl medializován před akcí a v průběhu akce formou PR článků na upozornění, kdy se projekt bude konat a co bude jeho náplní. Dále probíhala outdoor kampaň formou projekce na LED televizorech. Po dobu celého měsíce října byl vysílán spot s upozornění na probíhající projekt. V případě veškeré propagace bylo odkazováno na web Ministerstva zdravotnictví a Centra prevence, kdy Centrum prevence vystupovalo pouze jako realizátor akce.
Projekt byl velice úspěšný. Jeho hlavním posláním bylo více informovat a přimět pacienty k tomu, aby požadovali to, na co mají nárok z veřejného zdravotního pojištění v oblasti preventivních programů, což se povedlo:
Projekt splnil veškeré cíle, které splnit měl, a to především:
- – větší návštěvnost u lékařů s cílem absolvování preventivních prohlídek
- – větší informovanost u občanů v oblasti preventivních prohlídek
- – lékaři více komunikují se svými pacienty
- – pacienti ztratili stud a jakousi „mezeru“ v informovanosti a požadují to, na co mají nárok z veřejného zdravotního pojištění.
No comments